ממשקי המיקומים באינטרנט דוגמת פורסקוור ופייסבוק פלייסס (שהושק לאחרונה גם בישראל), עדיין נחשבים ל"טעם נרכש" מצד הגולשים העושים בהם שימוש. עם זאת , מתחזקת ההבנה כי הקישור הנעשה באמצעותם בין האופליין לאונליין הינו רב בעוצמתו. שירות מבוסס המיקום SCVNGR, לקח זאת צעד אחד קדימה.
שירות מבוסס מיקום זה, מנסה להעמיק את חווית השימוש בממשקי מיקומים ומתבל אותה בעזרת משחקים שונים ואתגרים למשתמשיו. עד היום נוצרו כבר כ-7,000 אתגרים, כשכל משתמש לקח בממוצע חלק בשישה מהם. האפקט השיווקי, שיווק אונליין, כמו שאתם בטח יכולים להבין, הוא חזק ביותר. סתם לדוגמא: 1 מ-3 משתמשים שלקחו חלק באתגרים הקשורים במסעדות שונות, חזר שוב לסעוד בהן.
את האתגרים והמשחקים יכולים ליצור המשתמשים עצמם ולהוסיף כל משחק או אתגר לרשימת הפעילויות של מקום מסוים אליו הם נוהגים להגיע. גם בתי העסק עצמם, יכולים ליצור בתשלום, אתגרים ומשחקים שיזכו את המנצחים בתגמול כלשהו.
כך למשל, לקוחות רשת מסעדת הגריל-בר Buffalo Wild Wings, יכלו להרוויח ניקוד על ידי הורדת האפליקציה שלהם באייפון והפעלות שונות שכללו את צילום המקום למשל, לצבור נקודות ולקבל הנחות ומשקאות קלים בחינם. לדבריו של מנהל המותג של הרשת, ג'רמי בורק, הקמפיין בשיתוף עם SCVNGR, גם הגדיל את נוכחותה של החברה אונליין וגם את נאמנותם של הלקוחות (שמאז תחילת הקמפיין אף משאירים טיפים נדיבים יותר, נתון חשוב שניתן אף לקשור גם אותו לנאמנות למותג).
והנתונים אכן מרשימים – 38 מיליון חשיפות ברשתות חברתיות, מתוכן 45% הועלו לפייסבוק ולטוויטר על ידי משתתפי האתגרים השונים, עמוד המותג הגיע ל-4 מיליון לייקים ו-2000 שחקנים חדשים מדי יום.
ההצלחה של קמפיין זה ואחרים של SCVNGR, היא ההוכחה שלממשקי המיקומים כוח רב כשההתמקדות היא בחווית הלקוח ולא בפעולה הטכנית של check-in. הקישור בין האונליין לאופליין נבנה סביב החוויה, המותאמת לסוג העסק וללקוחותיו , שמבטיחה את המשך נאמנותם למותג. השילוב שבין כיף, אונליין ואופליין, מחזק את המותג בשני העולמות ומוכיח כי השירותים מבוססי המיקום, בעזרת רעיונות יצירתיים, הם בעלי פוטנציאל רב להפוך לכלי מיתוג אדיר בממדיו.
הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של Frame Me , קרוסליין
FrameME מחברת אותך לקבוצת המטרה שלך בדרך יצירתית ואפקטיבית. הדיילות שלנו מצלמות את הנוכחים באירוע ומדפיסות להם תמונות במקום, הממוסגרות עם שם המותג והלוגו שלך. לפרטים נוספים: http://www.frameme.co.il/
>